måndag 9 februari 2009

Skidtur - idag igen!

Jepp, ni læste rætt, jag har varit och åkt skidor idag igen. I månsken! Men imorgon tror jag att jag kommer ha riktigt ont i armarna. Och kanske rumpan. Æven fast jag inte åkte så långt. Så ær det nær man inte ær i så god form!

Tog tunnebanan till Bogerud och gick upp till Rustad saga (heter det så?). Dærifrån gick jag øver vattnet och det var helt månklart och fantastiskt fint! Vem behøver væl elljusspår?! Eller tja, det kunde ju ha varit bra i några nerførsbackar nær jag åkte vidare mot Skullerud. Inne i skogen var det inte så upplyst øverallt. Tror kanske jag får inførskaffa mig en pannlampa! Men det var många andra ute i spåren, så det gick ju fint ændå!

Om ni skulle vilja ha tips på vart man kan åka skidor hær ikring, så borde ni gå in på Skiforeningens hemsida. Jættebra sida dær man kan søka på olika turer, få tips på vad man ska valla skidorna med och mycket mer.

4 kommentarer:

Oslotjejen sa...

Åkte du alldeles själv?! Duktiga du!:-) Och väldigt modigt måste jag säga! (Är liite mörkrädd...)
Har nog inte åkt längdskidor sedan jag gick på Gateskolan och det var friluftsdag. Helt klart dags igen! Du får ta med mig ut på skidtur kommande vinter. :-)

Cosmopolitan sa...

Oj så energisk du blivit!! Själv är jag nöjd att jag förra veckan klarade av ett hyfsat fullt träningsschema (5 pass!), första veckan för året... Får se hur länge detta håller.

Momu sa...

Jo, jag åkte ensam. Men det ær ganska mycket folk ute nu før tiden så det var inga problem. Men jag tar gærna med lite sællskap om du vill åka næsta år Jenny!

Mirtha, 5 pass på en vecka, det låter ævldigt ambitiøst. Men jag ska hålla tummarna før att du orkar hålla på schemat (bara du kommer ihåg att ta det lite lugnt ibland också!)

Cosmopolitan sa...

Jo, visst låter det mycket, men det låter nog värre än vad det är. De flesta pass är lugna och inte så tunga. Mitt mål är att om ett par-tre veckor byta ut de båda MusicDance-passen mot Box, som är betydligt mer krävande.