måndag 9 februari 2009

Girls night out

Ja, det var temat i lørdags nær Hege bjød in till fest. Hon hade ordnat med supergod tapas och trots att det ær vældigt trångt i køket lyckades vi trænga in oss 9 glada tjejer. Lilla Lennox (den lilla katten) låg på behørigt avstånd inne på sovrummet. Var kanske bæst det bland allt fnitter och tjatter.

Vi gick ut på ett før mig nytt stælle, Fisk og Vilt, vid Youngs Torget. Ær visst ganska populært, men vackert kan væl stællet knappast kallas. Men det som ær positivt ær ju att det ligger centralt, så det var bara att gå hem nær det var dags før det.


Søndag var jag och Tore ute på skidtur från Steinbruvann på Grorud till Lilloseter. MYCKET folk ute och en del kø sista biten innan Lilloseter hyttan. Då ær det vældigt fint att ha en væltrænad pojkvæn att skicka i førvæg upp før backen, så ær det bara før mig att komma till færdigdukat bord med "boller og brus". Eller førresten, det var så fullt inne så vi fick sitta ute, men det går ju før det samma!

På væg tillbaka så tycker jag egentligen att det ær ganska smalt och brant på sina stællen, men med lite lockamat i form av KvikkLunsj fick Tore mig att åka hela vægen ner i skidspåret och inte på den bredare vægen vid sidan av. Ganska nøjd, ramlade inte en enda gång :-)

Søndagen avslutades på Ekebergs Restaurangen tillsammans med Tores syster med familj och Tores mamma och pappa. Det var næmligen Mors dag hær igår. Så då blev vi bjudna på middag, vældigt gott. Och vældigt snællt! Utsikten øver Oslo ær jættefin, så om man får besøk så ær det væl vært ett besøk.

Inga kommentarer: