måndag 2 februari 2009

Mer Sunne


I fredags satte jag mig på tåget och åkte till Arvika. Hade inte køpt platsbiljett och det är alltid lite bingo på helgerna, men den här gången gick det bra och jag fick ett dubbelsäte för mig själv!

Som jag skrivit tidigare åkte vi till mammas moster Malin på fika. Ganska spännande att tänka på att hon i sin ungdom har lyssnat på Selma Lagerlöf som satt och berättade historier på Mårbacka. Knyter liksom upp historien på ett helt annat sätt, sånt som man tänker hände för jättelänge sen. Morfar kom också. Han har nu fått sig mobiltelefon och var väldigt nöjd med det, men för såna små resor som inom stan så behövdes den visst inte tas med. Lite annat tänk än för oss "ungdomar".

Lördagen startades med en lång frukost och så ordnade jag mamma i håret. Jag hade med min plattång och mamma var egentligen ganska skeptisk till att jag skulle använda den på henne, men hon blev nöjd när hon såg slutresultatet. Och en massa folk hon känner kom bort och sa vad fin hon var i håret när vi var ute på stan. Roligt! Dessvärre fick jag inget foto på frisyren. Fick för övrigt låna med mig mammas brandgula "sparkdräkt" från 70-talet, så nu har jag eventuelt ordnat maskeradkläder till när vi ska ha fest med jobbet i mars. Måste bara leta fram mina platåskor så är jag klar!

Söndag var vi ute på lite skogstur med Donna, mammas väninnas jättehund som är hur snäll som helst. Samma hund som låg och gosade i soffan hos mig på lördagskvällen. Så tog jag rälsbussen till Kil och där kom pappa och hämtade mig på stationen så vi kunde äta middag innan jag skulle åka vidare. Pappa hade gjort hemlagad jordgubbsglass, riktig gräddglass supergott! Och så småningom kom jag hem till Oslo och då kom min kära Tore och mötte mig på bussen. Vilken gentleman jag har!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

Det är coolt med de gamla. De har så mycket att berätta. Jag gillar historien som min mormor berättar ibland om att hon blev anställd som piga hos min morfars familj för att de skulle se om hon dög som fru åt han... Lite andra tider.