söndag 15 februari 2009

Alla Hjärtans Dag tur


Igår var det fantastiskt fint väder OCH alla hjärtans dag, så vad passade väl bättre än att ta en romantisk skidtur!

Vi packade ryggsäcken och tog tåget till Stryken och därifrån är det ca 3 mil hem igen. Var riktigt bra glid i mina nya skidor, men vad hjälper det när det bara gick uppför första kilometrarna... Till slut kom vi iaf upp på en myr och sen var det platt i nästan en mil. Varmt och fint var det också i solen så en liten paus med apelsin gjorde gott.

Ca halvvägs kom vi fram till Kikutstua och kunde äntligen äta matsäck. Och choklad! Fast man vet att man är sliten när man inte orkar äta upp den chokladen man blir tilldelad...

Som tur var så var det lite mer kuperat vidare mot Kobbehaugshytta och sen till Tryvann så då fick man vila sig i några alldeles lagom branta utförsbackar emellanåt. Tore var väldigt nöjd med mig och tyckte at jag klagade ju inte något, men det skulle han nog inte sagt för inte så länge efter så började jag oja mig i uppförsbackarna... Inte fullt så romantiskt då!

Så kom vi äntligen fram till t-banan på Voksenkollen och vi hade riktigt tur och kom precis när t-banan kom. Skönt att kunna sätta sig ner! Behöver kanske inte förklara att det var Tore som lagade middag igår? Viltgryta med älgkött och shiraz vin till det. Gott!

Inga kommentarer: