söndag 4 januari 2009

Gott Nytt 2009

Tänk att nu är julledigheten snart över. 2 veckor där jag knappast gjort någonting är alldeles strax över. Eller förresten, lite har jag ju gjort.

Först var det ju julafton med besök av pappa och Tores föräldrar. Det blev besök i Frogner kirke (som var stappfull) och julmiddag med lutfisk, ribbe, julpölse och medisterkaker. Både norsk och svensk middag alltså! Tomten hade visst varit här också för det blev många paket. Bland annat Guitar Hero och ABBA Singstar som genast togs i bruk. Alla var med och när pappa och Björn sjöng Waterloo borde jag definitivt ha filmat!

Skjutsade hem pappa på freda och stanande i Kil över helgen och besökte en väninna när vi passerade Arvika på vägen hem. Så fick vi passat på att köpa med oss lite svensk mat att fylla upp frysen med! såklart hann vi med en obligatorisk kebabpizza under sverige besöket också.

Mamma kom på besök också och likaså en väninna från Trondheim. Vi var på resturangen Ved brua (än en gång) och hade en väldigt trevlig kväll. Litte shopping och att gå tur hann vi också med. Bland annat köpte jag en jättesnygg ny svart kappa, bra att ha i kylan!

Så kom nyårsafton och vi hade besök av Tores syster med familj och väninnan från Trondheim. Det ble ven lugn afton med god mat och vin och minsann blev det inte Guitar Hero och Singstar under den kvällen också. Det är riktigt roligt! Lilla gudbarnet sov övere och sov ända till halv 10 på nyårsmorgonen. Det var inte dåligt!

Vi var förresten på resturang med några från Tores jobb i fredags. Vi gick p Gate of India och det var riktigt mysigt. Spännande inredning och god mat. Ligger mitt i Majorstue krysset för den som vill gå dit och äta. Vi ska med samma gäng och se Max Manus på bio ikväll. Kan skriva om filmen imorgon.

Ja, och nu är det som sagt dags att göra sig klar för att gå tillbaka till arbetet. Och det ska väl gå fint efter ett så långt och avslappnande jullov. Här är förresten några nyårslöften som jag ska försök ahålla under 2009:

*Gå regelbundet på träning (behövs, kände jag efter en timme på SATS igår)
*När jag blir chokladsugen ska jag dricka en kopp gott te istället
*Bli färdig med alla lister och liknande i lägenheten innan påsk

Gott nytt år till er allihop!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Låter som en mycket trevlig julhelg! =)
(Vet du att det finns te med chokladsmak?;))

Cosmopolitan sa...

Oj, ambitiösa löften du har. Själv har jag inte avlagt några ännu, men ska tänka över det. Måste ju ha något att sträva efter... Det har ju börjat bra med att man varit sjuk sen i måndags och missat årets två första arbetsdagar. Men, imorn blir det jobba av. :o)