torsdag 22 januari 2009

Januarirensning


Så här på det nya året är det ganska skönt att få städat lite i hyllor och vrår och därför gjorde jag slag i saken och städade badrumsskåpet häromkvällen.

Köpte nya stapelbara burkar på Muji hos Åhlens till sminket och slängde sånt som börjar bli gammalt och som man aldrig använder iaf. Så nu är det bara Tores del av skåpet (som är betraktligt mindre än min del, det ska erkännas) som skulle behöva en liten genomgång.

För första gången tvättade jag alla penslar också och det tror jag minsann att jag ska börja göra oftare! Tvättade med schampo och det var riktigt mycket gammal färg som satt inne i dom. Säkert inte nyttigt! Så kom jag ihåg att jag läst att man ska luta penslarna neråt när dom torkar så inte vattnet löser upp limmet som borsten sitter fast i. Hoppas jag gjorde det riktigt så inte det blir hår överallt nästa gång jag ska ha på foundation!

Inga kommentarer: