tisdag 13 januari 2009

Spotify

Jag är frälst! Spotify är ju riktigt bra! Verkar finnas massor av musik och i tillägg är det gratis!

För den som inte vet är Spotify en litet program som man lastar ner till datorn och sen kan man streama musik (blir som att lyssna på radio) direkt från nätet. Man kan söka på olika artister och man kan komponera ihop sin egen radiokanal med önskad genre. Men behöver bara signa upp för att man vill ha en invitation och efter ett tag får man tillgång. Eller så kan man betala för att få tillgång direkt. Då slipper man reklam också, som jag tror kan dyka upp någon gång i gratisvarianten. Men hittills har jag inte fått något av det.

Och inte nog med det, det här kan man göra helt lagligt, vilket en inte särskilt risksökande person som mig tycker är väldigt bra!

3 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Aha så du har också skaffat detta. Kanske man kan som invigd kan få en liten inbjudan? ;)
Förresten - Snygg ny layout på sidan!

kram

Momu sa...

Man kan dessvärre inte skicka några inbjudningar så länge man inte betalar. Men det tog bara en vecka innan det var klart, så det var ju inte så länge. Tack förresten, blir en bild som jag elelr Tore har tagit så småningom!

Cosmopolitan sa...

Snygg ny blog du! Väntar med spänning på den personliga bilden...

Spotify är svinbra, men vi har inte skaffat det själva än. Bara inte fått tummen ut. Våra kompisar i Åre har haft det några år nu, sen det bara var en test-och-betaversion och det har fungerat precis hur bra som helst.

Har du förresten planerat in någon resa hit än? Det är snart februari... :o) Jag vill ju inte hinna boka upp mig på annat. Johan däremot ska till Egypten i jobbet nångång under februari, men honom kommer vi inte sakna då... ;o)