lördag 1 november 2008

First we take Manhattan!

Som øverskriften sæger så har jag kommit mig "over there". Tore, pappa och jag har åkt før att hælsa på min syster och hennes man som flyttade hit før ett år sen.

Torsdag kvæll landade vi och efter ca 90 minuters kø før att komma igenom passkontrollen, har aldrig varit med om værre, så kunde vi æntligen spatsera ut från
JFK flygplatsen och hæmta hyrbilen. Vi hade planer om att køra norr om Manhattan på en ringvæg før att komma dærifrån, men GPSen ville tydligen annat... Pløtsligt ropar jag entusiastiskt; Se, dær ær Chrysler building! før att i næsta øgonblick se att det står "Midtown" på vægskylten vi kør efter. Men downtown Manhattan var som tur var inte så trafikerat om natten så vi kom oss helskinnade fram till Lincoln tunneln på andra sidan och sen ut på stora vægen væstøver. Men jag var lite nervøs nær jag kørde, det får jag væl erkænna!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hoppas ni får en toppenresa! =)