måndag 21 april 2008

Solsken!

Ååå, vad det är härligt att våren/sommaren är på inmarsch!

I lördags fixade vi i köket, så nu, snart, blir det färdigt. Och på söndag promenerade vi till nya operan i Björvika. Det var vi inte ensamma om att göra, var helt fullt uppe på taket. När dom väl för röjt undan all bråte som ligger runt omkring och flyttat lite på containerhamnen (för det ska dom väl göra?) så blir det riktigt så bra där nere! Sen blev det middag på Aker Brygge ute i solskenet och folkvimlet. Jag är SÅ nöjd med att bo centralt må jag säga. Även lustigt att se hur folk poppar fram i takt med solinstrålningen!

Helgen avslutades hos Tores syster med familj där vi såg på Vålrenga - Rosenborg (1-1). Nu kan man kanske tycka att det är en aning ohyfsat att gå till folk och se på TV, men det är ju mer socialt än att sitta hemma och glo för sig själv. Och eftersom vi inte ens har TV (fortfarande) så är de ju inte riktigt ett alternativ heller...

3 kommentarer:

Cosmopolitan sa...

Har ni fortsatt inte köpt er nån TV?? Ni börjar låta som oss...

Visst är det skönt att bo centralt?! Vi bor kanske inte så centralt som ni, men nästan. Helt underbart. Man kan alltid gå in till stan och fika eller till nån park eller bara strosa längs vattnet. Underbart!

Jag har dessutom precis börjat sola solarium. Jag vet att det inte är bra, men jag vill inte komma som ett lik till Spanien om 4 veckor. Ska sola en gång i veckan fram tills dess, sen får det vara nog.

Vad tror du förresten om mitt förslag till att ha studentreunion i samband m festivalen?

Jenny sa...

Ja, det är underligt hur mycket folk som poppar upp i takt med att solen & värmen kommer. =)

Oslo är ju en så himla fin sommarstad, och jag tänker oxå bo centralt. Siktar på att flytta dit i september.

Fröken Anki sa...

Tänk att det ska va så svårt att få tummen ur och köpa tv! Fast det dröjde ett tag för oss också faktiskt. Låter härligt med solskenspromenad i Oslo. Kanske det blir nåt besök inne på operan nån gång också?!
Ha en skön vecka! kram