måndag 2 november 2009

Supershopping!


Lördag var det dags att göra undan en del shoping. När man tänker efter är det ganska mycket som måste handlas in när man startar ett nytt hem. Även om de allra flesta möbler är där.

Åkte till Riverwalk, som är ett väldigt trevligt köpcenter ifall ni skulle komma till Gaborone och handla, och trots att jag var där redan 15 min efter att dom öppnat var det över halvfullt på parkeringen. Människor här tycker om att gå upp tidigt! Plus att det var löningsvecka, hjälper nog till det också.

Som ni kan se på bilden på fick jag med mig ganska mycket grejer. Och det var något ganska annat att handla här än att handa i Norge på Rema eller Rimi. Här finns det faktiskt olika alternat att välja mellan. Så matshopping här kommer bli bra! Särskilt som man har en massa trevliga grönsaksbutiker runt omkring med stort utbud.

Efter köpcentret åkte jag ut på en farmers market (typ bondens dag) lite bortanför jobbet och där var det proppfullt med folk, hembakat bröd, hemgjord sylt, saft och ost och god mat. Fick handlat in lite blommor till trädgården också, så nu ska det bli fint i rabatten. Är inte säker på hur ofta dom har den här dagen, men jag hoppas att den kommer igen!

På kvällen var jag och Aulino bjudna på 30årskalas. Massor av folk, bra musik (iaf efter att DJ'n satte igång), grillmat och dans och fullt med folk ute i gatorna. Väldigt glad för att vår söta receptionist bjöd med oss! Som ni förstår så har jag haft en väldigt bra första lördag här, hoppas det blir flera sådana!

1 kommentar:

Fröken Anki sa...

Låter jättekul!
Och jaa, det är mycket grejer att köpa in och fixa iordning när man flyttar till nytt ställe. Speciellt till ett nytt land.

Hoppas du kommer trivas i det fina huset.
kram