onsdag 4 mars 2009

Skidsöndag


I söndags var jag och Tore på en härlig skidtur med Hege och hennes son Johannes. Vi gick som väldigt många andra från Sognsvann och mot Ulleålsseter, men efter ca 3,5 km stoppade vi och för att grilla korv. Det är praktiskt med engångsgrill även på vintern!

Med KvikkLunsj och nybakade bullar från Narvesen blev det ju lite av en fest. Och Johannes och Tore hann med en bottningsmatch i snön också.

Faktiskt så känner jag mig riktigt nöjd med skidåkandet nu, så nu kan jag hoppa in och ut av spåret utan att nästan behöva stoppa upp först. Bra va!? Så då behöver jag inte vara så rädd för att jag ska köra på folk ifall dom skulle ramla i spåret framför mig. Alltid en trygghet. Är nog mina nya skidor som har gjort susen!

2 kommentarer:

Cosmopolitan sa...

Imponerande mef skidåkningen! Själv vet jag knappt om jag ens klarar hålla balansen på ett par stillastående...
Igår köpte jag dessutom en gästsäng så du har något att sova på. Tyvärr den billigaste sorten, men jag hoppas du kommer kunna sova ändå.

Momu sa...

Jag sover som en stock næstan var som helst, så det kommer gå helt fint! Glæder mig :-)