tisdag 10 mars 2009

På besøk hos Mirtha

I helgen var jag och besökte äldsta och bästa väninnan Mirtha nere i Karlskrona, supertrevligt!

Jobbade bara halv dag så jag skulle kunna komma ner relativt tidigt. När jag landade kom hon och hämtade mig i bil (vilken lyx, sånt har hon aldrig fått uppleva av mig i Oslo) och vi åkte hem til henne och hennes sambo mysiga lägenhet. Dom har helrenoverat och gjort det jättefint, i tillägg har dom gjort det färdigt. Där har jag och Tore något att lära...

På kvällen blev jag bjuden på överaskningeskonsert på konserthuset. Det var Robert Wells Close Up Tour och den var jättebra. Men det var en dam som tyckte det blev lite för mycket av det goda, för när det blev för rockigt och det kom flera extranummer sa hon "Nej, nu får det vara nog" och så gick hon hem. Jaja, det kan ju inte passa alla. Lite mousserande vin hann vi med också.



Lördag bjöd på shopping och det resulterade i både nya tights i härlig 80-talsstil och en jättefin svart blus (bilder kommer säkert en gång). På vkällen fick vi besök av ett par väninnor till Mirtha och vi hade en kul kväll med god middag (wasabimarinerad lax), färgglada drinkar och såklart Melodifestivalen. Rätt låt vann och jag hejar på "Snälla, snälla" med Caroline af Ugglas i finalen.

Söndag var det ganska grått och tråkigt, men efter en sen frukost hann vi med att se lite av de gamla, fina stadsdelarna i Karlskrona och en liten promenad också. Och så såg vi ju Johans fina båt som han håller på att fixa nytt golv i så den blir fin till sommarturerna ut på havet.

Självklart han vi med en god del skratt och skvaller också. Tack för en jättefin helg Mirtha!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

Kul att du blev nöjd, för jag var då väldigt glad över att ha dig på besök!
Nästa gång får du ta Tore med dig och komma på sommaren, så ni får följa med ut med båten en helg. Det är som bekant lite trevligare här på sommaren...