lördag 9 februari 2008

Jerusalem


Idag har jag och min kollega varit i den heliga staden! Gamla staden var vacker, men svårt att hitta rätt bland alla smågator! Men jag måste erkänna att det inte kändes så väldigt sakralt att du upp via Dolorosa med alla försäljare efter sidorna. Men nog så spännande ändå. Och nu var det tydligen lite turister där, så jag undrar hur det är om det är högsäsong?


Vi gick också en tur till olivlunden och såg alla gravstenar där. Enligt tron kommer de som ligger här att komma först till himmelen.


Det var stängt för besökande att komma inn till klippmosken, så dit får jag åka en annan dag. Till klagomuren fick vi gå in, men pga sabbaten fick man inte ta kort nere på platsen. Hann däremot knipsa ett foto på trappan innan vi gick ner.





Hoppas jag får möjlighet att åka dit snart igen, för det finns massor kvar att se!

1 kommentar:

Fröken Anki sa...

Ser fint ut. Jag vill också åka dit nån gång!!!Hoppas du kommer in i klippmoskén nästa gång!