måndag 4 februari 2008

Framme!

Efter en tidig start på dagen ær jag nu framme i Ramallah! Fick några frågor i tullen om vad jag skulle gøra hær och vad jag hade gjort i Malaysia, men det gick fint.

Landade i sommarværme i Tel Aviv, men hær i Ramallah liknar det mer påsktemperatur. Snødrivor i gatorna har dom också, efter førra veckans snøfall. Runt 10 grader kan jag tænka mig att det ær.

Var märkligt att se muren dom har byggt upp mellan Israel och Palestina och ovant att køra igenom kontroller med beväpnade vakter. Men vi upplevde inga problem och trafiken, ja den var väl ungefär som man kan vänta sig :-)

Hotellet ær fint och jag har eget køk som ni kan se.

Och tvärs øver gatan ligger det tydligen en bra och trevlig italiensk resturang som vi ska prova ikvæll. Utsikt till en lekpark har jag också. Men så ær det ju en barnvänlig stad jag har hamnat i, enligt Lonely Planet.

Vid skrivbordet kan det väl hända att jag kommer att spendera några timmar.

1 kommentar:

Fröken Anki sa...

Ser riktigt bra ut. Balkong har du också! Kul att höra ifrån dig. Hoppas du får en bra natts sömn så att du kan ta dig an allt det nya imorgon. Lycka till med jobbet, och när du är ute i stan. Skönt att veta att det åtminstone verkar vara lite västerländskt där.

massa kramar syrran