onsdag 30 juni 2010

Nya joggingskor

Äntligen har jag fått tag i nya joggingskor. Ett par Nike Vomero 5 blev det. Och det behövdes, för efter att ha ställt skorna i bilen efter löprundan imorse, så luktade det väldigt ilal i bilen... Det är nämligen inte så lätt att fina träningsgrejer här i Botswana där det tydligen inte är meningen att kvinnor ska jogga. Finns oftast bara skor för män, så var fallet den här gången också, men dom fanns i storlek 39 så då gick det bra. Fick bli ett par löpbyxor i herrmodell också, men vad spelar det för roll egentligen när det ändå är ett par tight. Ingen alls! (Det finns aerobic kläder och skor för kvinnor, men det var ju inte helt det jag var ute efter. Dessutom är det väldigt dåligt med personal som kan något om träning i butikerna...)

Då är det väl bara att ta med ett gäng compeed eller tejp och ge sig ut i bushen i helgen när vi ska på campingtur och hoppas att den här skon passar mig!

1 kommentar:

Bara Böcker sa...

Hoppas skorna kändes bra!=)
Inte ens i USA kan man få tag på alla sorters skor fick jag erfara i våras. I det stora shoppinglandet i väst finns det inte en aerobicsko att få tag på! Synd, med tanke på hur billigt det är där. Men jag kom hem med ett par skor att springa i iaf.;-)

Jenny