fredag 4 juni 2010

Nygift - nya målsättningar

Ja då var jag gift, hurra för det!, och även om planerandet inte tog helt överhand, så kan det ju ändå hända att det blir lite tomt att inte ha något projekt på gång. Så nu ska jag prova på att springa halvmaraton i slutet av augusti. Närmare bestämt den 29 maj vid Victoria Falls, Zimbabwe. Vic Falls Marathon heter det och det blir ju som ni förstår att springa 21 km. Som tur är i ganska flat terräng.

Tror kanske att jag nämnt tidigare att vi var med på ett 10 km lopp här i Gaborone innan vi åkte hem i maj, och det gick ju att komma sig runt på ett vis trots minimalt med löpträning, men särskilt optimalt var det ju inte. Så nu har jag lastat ner ett löpptrogram och ska enligt det springa 4 gånger i veckan i 9 veckor och sen ska man var klar. Jag har 12 veckor på mig, så då borde det ju bli ännu bättre. Tur jag inte gjorde det här innan bröllopet för då hade kanske klänningen blivit allt för stor (beror väl kanske på hur mycket man stoppar i sig mellan träningarna)!

Iaf, önska mig lycka till, det kan behövas. Och som inspiration har Marte lovat att om jag klarar det ska hon skicka ner god, norsk choklad efteråt. Och som straff om jag fegar ur så får jag inte äta choklad på två månader. God motivation som någon! Den där belöningen får fler hänga sig på om man vill...

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

Låter lysande! Men jag förmodar att du menar 29 aug, inte 29 maj... ;o)

Jag har själv tittat lite på olika lopp att träna mot. Dels en halvmara 3 juli, men jag tycker det är lite tätt inpå. Dessutom klarar jag knappt av 1,5km numera pga knäet, men det är det som ska tränas upp. Därför funderar jag på antingen Midnattssloppet i Gbg el Sthlm eller ev Tjejmilen i Sthlm. Midnattsloppet lockar nog mer... Kanske skulle våga mig på det?

Vad är det för program du hittat? Kan du inte skicka det till mig oxå?