fredag 11 juni 2010

Fotbolls VM

Idag öppnar fotbolls VM i Syd Afrika. Undrar om Mandela kommer, han har blivit ganska gammal (snart 92) och så dog ju hans barnbarnsbarn i en trafikolykka i natt. Stackars! (Men med tanke på hur en del kör här, dessvärre inte helt oförståeligt.)

Vi ska och se öppningsmatchen på storskärm på vårt favoritcafe No1, är visst en 50 st som kommer, så det kan ju bli bra stämning. Och säkert någon att prata med om fotbollen blir för tråkig för mig...

På måndag däremot, då tror jag inte det blir tråkigt! Då flyger vi nämligen till Johannesburg över dagen för att se Nederländerna - Danmark på Soccer City Stadium, den nya arenan utanför Johannesburg. Spännande! Tror det går in 95 000 på arenan, så jag hoppas dom har nog med folk som kollar biljetter. Får skriva mer om det efter att jag varit där!

Håll tummarna för ett roligt och tryggt fotbolls VM!

4 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Jag trodde att ni var dar redan! Sa ni har biljetter till en annan Englandsmatch?
Hur som helst sa kommer ni fa en fantastisk upplevelse pa mandag. Man rycks med aven fast man inte ar nat start fan. Det ar nat visst med stora sportevent.

Ha sa kul ikvall, och trevlig helg!
Kram

Momu sa...

Nej, jag ska inte på någon englandsmatch. Tore ska på England - Algeriet i Cape Town ær det tænkt, men då blir inte jag med. Då ær ju Ingvill och co hær!

Ha en fin helg du med!

Cosmopolitan sa...

Vilka matcher är det ni har biljetter till? Man måste ju hålla ögonen öppna och se om man ser er på TV...! :o)

Momu sa...

Jag ska med på Holland - Danmark. Så ska Tore se England - Algeriet, Brasilien - Elfenbenskusten och en 16 dels final. Vi ska vinka så gott vi kan om vi kommer på TV!