måndag 13 april 2009

Glad Påsk

Ååå, vad skönt det har varit att vara på fjället i flera dagar. Och fantastiskt väder i tillägg!

Kom upp till Geilo på fredag kväll och fick en liten månskenspromenad upp till stugan som låg bokstavligt talat mitt i slalombacken. På bilden där man ser skidliften är det den röda stugan längst till vänster. Vi hade utsikt till slalom och snowboard backen på andra sidan dalen också, så underhållningen var säkrad.



Lördag vaknade vi till strålande solsken och efter mathandel nere i Geilo sentrum (som inte är särskilt stort) tog vi oss en skidtur till Prestholt som ligger alldeles i början av Hallingskarvet. Dagen avslutades med en liten tur på puben på DrHolms, men med tanke på att Kari som hade hyrt stugan hade jetlag från sin flygtur från USA och hennes syster och jag heller inte var i superform, blev det inte särskilt sent.

Söndag och måndag var ganska så blåsigt, men skidturer blev det ändå. Och jag som hade fått mina skidor preparerade på Anton Sport hade superglid! Nu är jag i och för sig inte så väldigt förtjust i allt för stor fart, men det är ju bra när det går lätt bortöver också!



Tisdag var vädret ganska varierande och jag gjorde min största vurpa för turen, i en isig utförsbacke på väg mot Vestreheim, en stuga där vi tänkte köpa fika. Blev en aning stel i nacken efter det och därför var det extra skönt att gå på spa tillsammans med Tore på onsdagen. Vi gick på DrHolms och det var riktigt bra, med en timmes massage och tillgång på relaxavdelningen efteråt. Tore som hade burit på sin stora ryggsäck från Finse via turisföreningens hytter tillsammans med några kompisar, tyckte det var helt ok med massage han med.

Sen var det bara att sätta sig på tåget som såg ut att komma från 60-talets östeuropa och åka hem till Oslo. Och efter fyra dagars skidtur somnade jag nästan med en gång och sov hela vägen hem. Inte helt van med så mycket aktivitet kan man lugnt säga...

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Det ser ut som att ni hade det väldigt trevligt på skidturen i Geilo. Inte alls dumt med lite massage kan jag tänka mig.

Bilderna ser jättehärliga ut. Perfekt läge på stugan och så massvis med sol.

Solglasögonen sr skitsnygga på dig, men hur ser näsan ut efter all sol? ;)

Hoppas ni hade en fin påskhelg i stugan också .
kram

Cosmopolitan sa...

Ni verkar ha haft en underbar påskresa! Jag är ändå imponerad över hur mycket du ändå är ute på tur under en säsong. Jag tror helt ärligt att du under en säsong är ute på skidtur fler gånger än vad jag totalt varit under hela mitt liv... Oavsett vad du säger, jag är imponerad.