söndag 7 december 2008

Husbestyr!

Igår, lördag, hade jag en av mina effektivaste dagar på länge. Tänk om det alltid kunde vara så! Jag hann med att:

* Skruva upp en gardinstång och sätta upp gardiner. Och det är ganska obehagligt när det är över 3 meter upp till taket. Iaf när man är höjdrädd.
* Sätta upp en tavla
* Städa i skåpet där vi har verktyg och skruv och sånt. Och det ska minsann inte komma in en enda plugg till över vår tröskel, för det har vi så det räcker till eveigheten känns det som!
* Sätta på nytt tyg på köksstolarna (från rosa till randigt)
* Göra julpynt
* Gå och träna på SATS

Under tiden jag gjorde det här så hann Tore med en del också, nämligen att vinna jättemånga tävlingar på sitt nya TV-spel...

På eftermiddagen var vi och bakade pepparkakor tillsammans med Tores lilla systerdotter och på kvällen satt vi barnvakt åt några vänner. Men inte så väldigt förvånande så somnade jag i soffan ganska snart efter att dom gått iväg på bio. Och idag är jag på jobb, är jag inte duktig så säg?!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Duktiga du! =D

Usch, jag har oxå höjdskräck, kan knappt stå på en stol & byta glödlampa utan att få svindel. =/

Cosmopolitan sa...

Ojojoj! Du är inte dåligt effektiv emellanåt du! Själv kommer jag inte bara, inte göra några förändringar hemma, pynta ytterst lite, men träna och städa får jag nog se till att klämma in.

Nu är det inte långt kvar till jul. Jag joppas vi finner tid att träffas. Vi har förresten bestämt att fara till Åre över nyår. Johan vägrar Egypten och vill till Åre istället.