måndag 9 juni 2008

Värmlandshelg

Fredag eftermiddag satte jag mig på ett stekhett tåg ut från Oslo och hem till lilla Arvika. Mina ambitioner om att jobba effektivt på tåget blev det inte särskilt mycket av kan jag säga...

Drygt två timmar senare mötte mamma mig och vi åkte hem till mormors mysiga syster Malin och morfar kom han också. Där blev det bullar och prat. Tänka sig att Malin har faktiskt träffat Selma Lagerlöf. Det var roligt att få veta på hennes 150-årsjubileum! (Selmas alltså)

Lördag förmiddag spenderades med lite shoppning. Jag fann mig ett par jättefina skor som jag ska ha till helgen på bröllopet vi ska i. Över huvud taget fanns med mycket mer fint i Sunne än vad jag trodde och förväntade! Efter lunch försvann molnen på himlen och vi åkte till Kolsnäs och badade. Det var 24 grader i vattnet. Riktigt varmt alltså, härligt!




Lördag kväll gick vi till strandcafeet och åt middag med mammas väninna och hennes dotter. Lite live dansbandsmusik till det och värmlandskvällen blev komplett. Men alla myggor kunde jag ha varit utan...






Söndag åkte vi till Lysvik och gick på Mormors galsscafé. Väldigt god glass och trevlig personal. Dessutom kunde man göra riktiga loppisfynd i husen runtomkring. Det blev lite bad i Fryken men det var dessvärre inte lika varmt i Lysvik. Och när det började blåsa så mycket så sanden fungerade som peeling kände vi att det var dags att gå hem.

Det blev tågtur tillbaka till Oslo också, och jag är glad att jag kostade på mig en platsbiljett för tåget var boktsavligt talat överfullt. Men jag fick iaf jobbat lite på vägen hem!

Inga kommentarer: