tisdag 10 juni 2008

Valet och kvalet

Jag ska på bröllop på lördag, men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha på mig. Jag tar chansen på att låta er som läser vara med och tycka. Jag kommer inte se vem som menar vad, så tyck iväg! Ni får tänka er själva att jag förhoppningsvis kommer se lite snyggare ut på lördag. Tore ska ha smoking, så han kommer ju bli snygg hur man än vrider och vänder på honom.

Det är en liten enkät i högerspalten som man kan fylla i om man vill. Eller så skriver man en kommentar :-)

För tillfället väljer jag mellan följande klänningar.

1. En grön sak jag köpte i Ramallah. Den är kanske inte den vackraste, och man blir ju inte smalare av den direkt. Men jag tycker den är ganska rolig, som en lätt bländning av huldra, viking och sjöjungfru. Kanske inte det här är ett så bra alternativ egentligen...


2. En klänning från Marimekko. Otroligt skön att ha på, väger nästan ingenting i en blandning av viskos och silke!



3. En rosa och orange knäkort klänning från H&M som jag köpte förra året. Också väldigt lätt och behaglig.



4. Den vita klänningen med svart, rosa och blått mönster köpte jag också i Ramallah. Den är egentligen två stora fyrkanter som är ihopsydda med ett hål i ena hörnet. Väldigt enkelt att göra själv om man har lust till det.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle rösta på klänning nr 2 eller nr 4, men det blev nr 2 för det är ju viktigt att man känner sig riktigt bekväm i det man har på sig, och den lät ju superskön. =) Och den var såå fin! Hoppas ni får en riktigt trevlig dag på lördag!

Fröken Anki sa...

Jaa du...
Jag tycker Marimekko för den såg lite elegant ut men ändå lite annorlunda med sitt mönster.
Eller den rosa och orangea, den såg också elegant ut!
Nä, den från Marimekko tycker jag! Mera festlig!!!
Vad ska du ha för skor?

Allihop är förresten snygga. Varför bor du så långt bort? Och varför har vi inte samma storlek?
Vill låna!!!!

kramar syrran