onsdag 9 mars 2011

Röntgensyn nästa!

Hela mitt liv (nästan) har jag haft dålig syn. Och brytningsfel på det. Det gör att det är dyrt och svårt att hitta linser och glasögon som passar helt bra. För att förklara; om jag inte använder linser eller glasögon så måste jag hålla en bok ca 15 cm från ansiktet för att klara av att läsa ordentligt. Men jag måste flytta på den hela tiden, för om jag ser bra på vänstersidan av pappret, så blir det för långt bort och suddigt och snurrigt i huvudet på vänstersidan...

Men nu, äntligen, så har ju laseroperationer blivit standardoperationer som tar under en kvart att göra för båda ögonen. (I motsättning till tidigare när man var tvungen att vänta flera månader på att operera andra ögat ifall det inte gick bra med det första och det såg man inte efter lång tid.) Priserna har ju också sjunkit, även om det såklart fortfarande kostar en del. Men med tanke på vad glasögon och linser kostar så blir det inte så illa. Dessutom går jag och drömmer om att kunna vakna på morgonen och se vad klockan är utan att kisa och leta efter glasögonen!

Så, om allt vill sig väl och förundersökningen går bra, så kommer jag operera ögonen den 29 mars på Memira i Karlstad. (Ja, jag är snål, jag åker och gör det i Sverige där det kostar ca 75 % av priset i Norge). Än så länge har dom jag pratat med på Memira verkade jättetrevliga och proffsiga, så det här tror jag blir bra. Så håll tummarna för mig den 29 mars!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

Åh! Så spännande! Jag ska komma ihåg att hålla tummarna för dig.
Har en annan väninna här som idag opererar sin bröst. Ska oxå bli coolt att se sen. :-)