fredag 18 mars 2011

Dags att komma i form

Nu har jag anmält mig till Sentrumsløpet, 10 km, som går av stapeln i Oslo centrum den 7 maj så nu är det dags att komma i löpform igen. Som tur är har jag anmält mig tillsammans med en kollega så det blir fint att ha någon att träna lite tillsammans med. Måndagar är det en löpgrupp här på jobbet som springer intervaller så jag får väl prova att bli med på det. Ska visst göra underverk för formen, men det är ju rätt så obehagligt också så jag har aldrig gjort det i någon större grad. Får väl försöka bli ändring på det nu. Men just nu är det inte så frestande eftersom jag knappt kan röra på mig pga träningsvärk efter onsdagens träningspass på SATS. Utfall och spänsthopp mer eller mindre i en timme tar på låren och rumpan kan jag tala om...

Vi satsar på att komma i mål på mellan 50 och 59 minuter, det borde väl vara överkomligt tycker man! Och det jag i vilket fall som helst kan säga är att om jag kunde börja med löpning, då kan vem som helst det, så ut och spring!

3 kommentarer:

Anki sa...

=) Jag ska springa Göteborgsvarvet... Gillar inte att springa men nu så ;-) Eftersom Daniel valde att ställa upp så ville inte jag missa detta. Vi får väl se om jag fixar det...

Lycka till!

Anonym sa...

Skönt att vara två som tränar tillsammans - det går så mkt lättare då! Lycka till!=)

Momu sa...

@Anki: klart du lommer klara det! Och det ær ju jættebra træning som man kan gøra nær som helst, alltid fint att slippe passa tider på gymet.

@Penny: tack så mycket! Och ja, det är alltid fint är man är fler. Så roligt att jag fann fram till din nya blogg, nu ska jag följa med där.