onsdag 14 juli 2010

Jogging

Som en liten uppdatering på hur det går med joggingen så kan jag säga att det går riktigt bra. Vi är ute 4 gånger i veckan, ofta tis-tors och en gång på helgen. 7-8 km på veckodagarna och lite längre på helgen. Och både Marte och jag känner att det här går ju bara bättre och bättre, så då blir det ju roligare att hålla på med det också. Marte har förstås sprungit massor förut, bland annat orientering, så hon var definitivt den som höll uppe tempot och motivationen i början, men nu börjar jag komma mig jag också! Bongile (hunden) är också med ibland, men när hon är med så kommer det alltid så många löshundar som skäller vilket inte alltid är lika trevligt. Dessutom är hon ganska lat... Kan också tillägga att dom flesta här tycker nog att vi är ganska konstiga som är ute och springer, vad har vi så bråttom efter typ. Barnen brukar tycka det är kul och springa med en bit på väg till skolan.

Så nu är det 6 veckor kvar till halv maratonloppet och jag borde definitivt träna mer intervall. Så det blir lördagens träning, backdrag upp för Kgale hill. Kommer definitivt förtjäna helggodis efter det kan jag tänka...

                       Man är inte på sitt vackraste kl. 06.45 på morgonen och det är 5 grader ute

Inga kommentarer: