måndag 12 juli 2010

Bröllop nr. 2

Som jag skrev i fredags hade vi bröllop nr två här nere i Botswana i helgen. Som ni ser av bilderna så hade vi en fantastisk kväll!

Våra vänner C och D tillsammans med Marte hade ordnat så fint nere vi dammen i solnedgången. Och en tjej hade gjort min tjusiga blomsterbukett. Och kvällsljuset var helt fantastiskt! Tore och jag berättade historien om hur vi möttes, fast var för sig utan att vi hade sett den andres historia först. Kul! Och sen sjöng jag de två första verserna av "Du är allt" (Sonja Alden) och Tore läste en text och så avslutade vi med en gruppkram. Jättemysigt! Och jag var tydligen inte den enda som gillade min slöja, för några av hundarna som var med gick och lade sig på den hela tiden. Marte var min maid of honour och D i Botswana väst var Tores best man.

Till middag grillade vi impalan som Tore skjutit och Marte hade gjort världens godaste chokladtårta som vi stod runt bålet och åt. En fantastiskt lyckad kväll och jag är så glad över att vi fick firat en gång till, med våra vänner här nere också. Var det inte väldans fina ringar vi fick också?!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

Så underbart ni hade det! JAg önska jag kunde varit med på den oxå... :o)