tisdag 13 oktober 2009

München

Torsdag till söndag förra veckan var jag på tur med energidivisionen på jobb till München. Runt 100 stycken var vi som åkte iväg, kul!

München var en överraskande vacker stad. Väldigt mycket blev bombat under 2 världskriget, men mycket hade blivit uppbyggt i gammal stil. Det fanns en väldigt fin gågata i den gamla delen av stan och hade det bara varit fint väder så kunde man gått upp i ett kyrktorn och fått fin utsikt också. Nåja, det får bli nästa gång.

Problemet med att åka till Tyskland på en tur arrangerad av ett resebyrå är att man får väldigt mycket tysk mat och ompa-ompa musik. Surkål, gummiliknande potatis och fett svinkött är inte min favorit. Och efter helgens eskapader så räknas väl kanske inte snaps dit heller... Mina goda(?) kollegor tyckte nämligen att dom skulle få vara med på min möhippa, så det blev en improviserad sak redan på torsdagen. Den inkluderade karaoke (I'm a Barbie girl) tillsammans med en tysk tjej och mycket annat märkligt som inte lämpar sig i en blogg. (Iaf inte i min.) På norska heter möhippa utdrikningslag, och men kan ju ganska enkelt konstatera att utdrucken blev jag. Men det är länge sen jag hade så roligt, så tack ska dom ha, även omjag klart kunde ha varit förutan dagen efter.

Fick ändå sett mig runt en god del och är man glad i tekniska museum kan man gärna åka dit, för museet där var ENORMT! Shoppingmöjligheter fanns det massor av också, men eftersom vi ska flytta så köpte jag inte en sak. Tänk er det!

Hade jag tagit några bilder skulle dom kommit nu, men det gjorde jag dessvärre inte. Ni får åka dit och se själva istället!

Last weekend I went to Munich together with the Energy division at work. We had a great weekend with lots of sightseeing and a great deal of parties as well. My collagues decided to throw me a bachlorette party on thursday. We had a lot of fun, maybe a bit to much considering my state the day after...

Munich was quite nice with a beautiful old town, nice museums and great shopping opportunities. (Even though I didn't buy anything.) The only(?) downside is the food, fat pork and rubberlike potatoes are not my favourite! And maybe not the ompa-ompa music either... mBut otherwise, a city well worth seeing!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

I loooove München! Men maten är inte den hälsosammaste... Fast man har av någon anledning alltid kul där och precis som i Oslo är kvällarna extra långa... ;)