måndag 12 oktober 2009

Förlovad, del 2

10 år tog det, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det. Själv tycker jag väl att det var i överkant länge, men mindre glad blev jag inte för det. Onsdag 7 oktober var nämligen dagen då Tore frågade om jag vill gifta mig med honom. Och inte helt oväntat så fick han JA!

Vi bestämde oss för att fira tioårsdagen hemma med fantastiskt god middag som vi lagade tillsammans. Det blev pepparbiff, tiramisu, champagne och rödvin. Så fick jag en present från Design Torget. Märkligt sätt att packa in en ring mumlade jag... Tore satte på Everything I do, I do it for you (älskar låten, kan inte hjälpa det) och så gick Tore ner på knä och friade. Började ju gråta med en gång, men ett ja fick jag ur mig. Fantastiskt!

Så nu blir det bröllop en gång under 2010, gläder mig stort! Och så måste jag bestämma mig för vilken namnkombination jag ska ha. Men vad tror ni om:

Britt-Mari Monica Victoria Bjølseth Langåsen? Eller Langåsen Bjølseth? Så många svåra frågor det finns här i livet! :-)

October 7, Tore and me got engaged on our 10th anniversary. We had a wonderful dinner with lots of champagne and red wine and Tore played "Everything I do, I do it for you". So, sometime during 2010 there will be a wedding. Needless to say, I'm very excited!

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Blir det en del 3 också så att man får se ringen nån gång?

Väldigt fint frieri verkar det ha varit i alla fall. Grattis igen!

kram

Cosmopolitan sa...

Åh! Jag börjar nästan gråta igen bara av att läsa det här... Jag har satt press på Johan nu med olika lämpliga datum och allt. Han protesterade inte så himla högljudt, kanske för att han är så långt borta, men jag tyckte att det kommer ju inte påverka honom eg och jag bryr mig inte ens om om han har ring på sig eller inte, men JAG vill ha en ring och det skulle göra MIG ofattbart lycklig. Skulle det inte va värt det? "Kanske det..." :) Dessutom avslöjade Svetlana att hon tryckt på Johan en del och att han sagt att han inte skulle kunna säga nej om jag tog själva initiativet. Det närmar sig...! ;)

Grattis än en gång. Jag är så otroligt glad för dig, eller ja, er då. ;) Och jag är oerhört stolt att få va med på en så stor del av er viktigaste dag. puss