tisdag 27 oktober 2009

Framme!

Efter en lång flygresa med trevligt sällskap och en mindre trevlig del med flygdator problem och mycket turbulens var det väldigt skönt att kliva ut i Gaborone med sina 30 grader och solsken. Joseph från kontoret kom och hämtade mig och så åkte vi till mitt nya, fina hus! Där var det färdigmöblerat med ENORMA soffor, ett jättekylskåp och tre färdigbäddade sängar. Kan det bli bättre?! Men det är möjligt att det blir nya gardiner. Och överdragen på toalettsitsarna försvinner definitivt! Men annars var det väldigt fint.

Åkte sen till kontoret och fick hälsat på alla, verkar som ett trevligt gäng. En aning lägre snittälder än jag är van vid också... Så nu har jag fått tips om var man kan gå ut, var det är bra att träna, shoppa och på torsdag ska vi iväg och lära oss om den sydafrikanska aktiemarknaden. Möjligt att det var middagen och drinkarna som lockade de flesta av oss... Och vi har redan blivit medbjudna på ett 30årskalas till helgen. Jippi för trevliga, inbjudande Botswaner!

Mindre trevligt var det med strömavbrott igår kväll när jag stod och packade ut ur mina flyttlådor. Alla ljus runtomrking slockande så det blev kolsvart i huset! Och jag har ingen ficklampa än. Kände mig ganska liten när jag satte mig på sängen och lyssnade på alla ljud som kom fram när luftkonditioneringen stoppade... Men så kom ljuset på och jag rusade ner och hämtade min mobil och videokameran. Den har nämligen ljus så den var väldigt fin att ha när strömmen gick den andra gången! Men ingen farligt hände och det kan ju hända att jag har blivit mer skrämd än vad nödvändigt är av de fem (5!) låsen som sitter på ytterdörren.

Imorgon ska jag prova att köra bil här för första gången. Dom kör på vänster sidan så det kan ju bli spännande. Men Aulino (kollega) har lovat att köra först, så jag får väl bara prova att följa efter honom i rätt fält.

Ni får höra imorgon hur det gick. Fint har jag det iaf, och det är väl huvudsaken!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

5 lås?! Du gode gud! De är rädda om dig...