fredag 5 februari 2010

Fotbolls VM!

Jepp, nu ska jag på fotbolls VM! Måste ju passa på när vi ändå är så nära. Det är Tore som har stått för biljettbokning och eftersom det var en aning lättare att få bljetter här än när det var i Tyskland t.ex så har vi fått biljetter till 4 matcher! Tror kanske inte att jag blir med på alla om det går att byta ut mitt namn med någon av Tores kompisar, men ett par ska jag väl få med mig. De matcher vi har fått biljetter till är (om jag inte förstått det fel):

England - Algeriet (Cape Town)
Danmark - Nederland (Johannesburg)
Brasilien - Elfensbenskusten (Johannesburg)
Kvartfinal Johannesburg (kanske Brasilien - Spanien)

Då håller vi bara tummarna för att säkerhetsnivån i Syd Afrika höjs rejält under VM och så måste vi kanske skynda oss att beställa övernattning. Är ju bara 4 timmar till Johannesburg, men tvivlar på att vi vill köra hem på natten efter en match.

Roligt blir det, även för en inte så väldigt fotbollsentusiast som mig!

2 kommentarer:

Cosmopolitan sa...

Åh! Så kul!! Det är helt fantsktiskt med så stora matcher. Lite lätt avis kan man ju säga jag är...

Fröken Anki sa...

Även fast man inte är fotbollsfantast så är det kul med såna här stora event. Så du kommer nog vilja gå på fler matcher än du tror. Kul att ni fick så många biljetter. Antar att det inte är så många som åker ända dit för att se, som när det var i Tyskland.

kram