tisdag 1 september 2009

Tillbaka i Gaborone

Imorse kom jag åter fram till Gaborone efter en lång flygresa, bortåt 20 timmar. Men den hær gången har jag som tur ær sællskap av en kollega, gør resan mycket trevligare. Klok av skada så hade jag den hær gången bara tagit med mig handbagage. Kollegan trodde dock inte på mig nær jag sa att det var smart. Gissa vem som fick åka en extra gång ut till flygplatsen ikvæll... Hoho, vad var det jag sa, och så vidare...

Imorgon blir det møte med vår uppdragsgivare hær nere och så ska vi ut och se oss omkring också, blir roligt! Det att planera saker går inte alltid lika smærtfritt hær nere, men det mseta ordnar sig bara man tar lite tid och tålamod till hjælp. Nær man bott hær ett tag så lær man sig ævl hur saker och ting fungerar och hur mænniskor tænker hær nere. Blir rætt så spænnande det med. Ska få se var vi ska bo och mitt nya kontor imorgon eller på torsdag också, glæder mig!

Før den som vill komma ner och hælsa på och tycker att flygbiljetten ær dyr så kan jag ju glædja er med att mat och dricka ær desto billigare. Idag var vi ute och åt middag med førrætt, biff, øl till maten och efterrætt och allt dette før 300 Pula (dvs i underkant oav 300 NOK) før två personer. Då bestod min efterrætt av en Mojito. Så om man væljer mellan att feriera i Norge eller åka hit så har man ju snart tjænat in flygbiljetten! :-)

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Låter som en bra förklaring att det är värt att flyga dit och hälsa på!
Ha en bra vecka!

P.S. kanske du kan ta kort på huset och kontoret så vi får se hur det ser ut?

kram

Cosmopolitan sa...

Jag kommer!! :o)