tisdag 8 september 2009

Flyttförberedelser


Det är inte bara frid och fröjd att flytta utomlands. Igår var jag och fick en vaccination i vardera armen och idag lämnade jag blodprov. Måste ju se till så jag är frisk innan jag åker! Som tur är sjuksköterskan här på jobbet fantastiskt duktig så man märker knappt att hon sticker. Gjorde inte alls ont när hon satte de två vaccinationssprutorna, men idag får jag erkänna att det känns som ganka kraftig träningsvärk i tricepsen...

Måste åka till Sverige och fota mig och lämna fingeravtryck hos polisen för nytt pass också. Undrar om jag kommer kunna gå genom ögonscannern på flygplatsen i Frankurt nästa gång när jag har nytt pass?!

Men, snart åker vi, det ska bli så kul!

2 kommentarer:

Cosmopolitan sa...

När exakt är det ni åker eg? Jag försöker titta på om jag kan komma på er avskedsfest, men då kommer jag behöva minst en, troligast två övernattningar (lör-mån)... Vi kan väl prata litemer om det i veckan. Bör bestämma innan flygbiljetter blir dyrare...

Fröken Anki sa...

Hmmm... måste man ta sprutor om man ska åka och hälsa på er där? Jag tycker ju inte sprutor...