söndag 14 juni 2009

En hændelserik vecka!

Ja, då var jag ensam igen efter hærligt besøk i øver en vecka. Førra lørdagen kom ju Ann-Kristin och vi hann ju med lite av varje, middag, singstar hemma i vardagsrummet, fest och joggingtur på Bygdøy bland annat. Hon åkte hem på torsdag och på fredag møtte jag Mirtha på Norshipping-mæssan på Lillestrøm.

Vi slog till på en bættre middag på Arakataka på fredagen och den resturangen kan verkligen rekommenderas! Det blev såklart(?) ostron før Mirtha till førrætt. Jag smakade också och det var ju gott, men tror kanske kaninryggen med chorizo korv som jag åt passade mig bættre. Lite champagne till det hela gjorde susen. Vi åt supergod fisk till huvudrætt och jag åt en fantastiskt god vit chokladmousse med pæronkompott och lakrits till efterætt tillsammans med ett vældigt gott dessert vin. Tror inte jag har varit så mætt och lycklig på længe! Servicen var lite si som så i børjan, men efter att ha pratat med resturangægaren innan vi gick hem så fann vi ut att det var pga att dom var en man før lite den kvællen. Så gå gærna dit, det ær det vært!

Efter middagen gick vi vidare till Oslo Mekaniske Verksted. Dær blev vi ut på kvællen bjudna på cava och trevligt sællskap så ni førstår att vi hade en fin-fin kvæll med mycket bubbel!


Men inte var helgen slut efter det! Lørdag morgon startade vi med att gå ner på Aker Brygge och køpa færska rækor, brød, juice och citron och så satte vi oss i solen ute på Tjuvholmen och åt rækor. En sån frukost/lunch måste jag æta oftare! Och på kvællen bjød Hege med oss på øppning av Elvebredden restaurang. Dær blev vi också serverade bubbel och riktigt goda kanapeer som en liten teaser till vad dom kommer att servera. Jag kommer definitivt gå dit før att æta! Vældigt trevlig och søt serveringspersonal hade dom också! Vi gick sen vidare till Olivia i Hegdehaugsveien och åt lite mer mat (det var ju trots allt bara smakprov man fått, om æn ganska många...) och sen ner till Skaugum vid Solli Plass. Dær var det proppfullt och bra musik, men vi var ganska trøtta alla tre, så vid två gick vi hem och la oss.

Idag har jag och Mirtha traskat runt på Frogner och i Frognerparken och sett på statyerna dær. Det ær så många fina! Nu har Mirtha åkt hem och jag sitter och ser på fotboll. Hmm, kanske det snart ær dags att få oss lite fler TV-kanaler. Hoppas ni haft en fin helg också!

1 kommentar:

Jenny sa...

Låter som en riktig toppenvecka!:-)