söndag 12 februari 2012

Söndagseftermiddag

Helg igen och den här gången stannande vi i Maputo. Fredagskväll åt vi middag ute och så var jag och Inna ute och dansade hela natten lång. Det var säkert 30 grader när vi gick hem kl 3 så kläderna var helt dyvåta av svett. Inte så fräsch kanske, men roligt hade vi!

Lördag var ännu varmare när vi var nere på marknaden och köpte frukt och jag handlade lite hantverk så att stanna och köpa glass och se ut över havet var inte fel på hemvägen. På kvällen kom världens oväder in över oss, det var nästan som att bli sköljd över av en våg. Såg iaf ut så när molnen rullade in. Så då hade vi spektakulärt åskväder medan vi satt och grillade (under tak).

Idag var vi iväg till en liten safaripark men det var så tätt med träd och buskar så vi såg inte mycket. Några krokodiler och så fick jag matat en struts med sallad :-)

Nu sitter jag och Haslan och vilar oss i trädgården. Det är inte direkt solsken och mycket svalare idag (28 grader) men det kastar lite skugga så kanske jag får lite färg!

( p.s. Jag skriver "vi" för jag bor hos min kollega Bosse och hans fru Inna, väldigt trevligt!)

Inga kommentarer: