torsdag 24 november 2011

Framme i Maputo

Då har jag varit i Maputo ett par dagar och det känns fint att vara här. Första kvällen var det cocktail party på jobb med många inbjudna gäster så det var trevligt. Även om jag i ärlighetens namn var ganska trött efter resan och mest hängde med ett gäng svenska fruar.

Igår startade vi med projektmöte för att samla alla och sen var vi nere på projektkontoret hos vår kund och installerade mig där. Hälsade på lite folk och så. Och så fick jag träffat några jag mötte sist jag var här. På kvällen var vi en sväng på Aero Club där Maputo hash gänget träffas På onsdagar och drack en cider innan middag. Mmm, varför finns inte den hemma? Eller gör den det? Middagsmaten blev grillad calamari med "gubbarna" på jobb. Tur dom är ett roligt gäng!

Nu ska jag snart se mina kollegor på mozambiquansk tv tillsammans med presidenten där som ska presentera en rapport. Lycka till till dom. Och lycka till till mig som sen ska ut och köra bil för första gången i Maputo...

Inga kommentarer: