lördag 26 november 2011

1 timme vid poolen

Äntligen kom solen till Maputo!

Kom hit i tisdags till grått väder och regn. Temperaturen har hållit sig runt 23 grader och det har varit ganska blåsigt. Men nu, helt fantastiskt!

Har haft fina dagar här hittills med mycket jobb, försenade möten, folk som springer in och ut av möten för att prata i telefon, massa skratt och fantastiskt god mat. Maputo ligger ju vid havet så sjömat kan dom!

Och så var det alla människorna som man kommer i kontakt med, hade jag nästan glömt bort. Igår blev jag med på middag med Maputo hash house harriers som samlas för middag varje fredag. Men det slutade inte med middag för oss utan vi åkte vidare till järnvägsstationen där det var svensk norsk mozambiquansk jazzfestival. Superbra musik (det vi hörde, vi var inte helt på skandinavien tid så kom lite sent) och massor av folk där med. Väldigt många svensk och norsk talande naturligt nog. Avslutningsvis spelade dom syd afrikansk house, det var min typ av house musik det!

Om inte allt för länge ska jag på jobb, men först ska jag hoppa i poolen!

1 kommentar:

Cosmopolitan sa...

Åh, så skönt det ser ut!! Ungefär som hos oss... ;-) Nja, du har nog lite varmare än vi, men strålande sol har vi.

Du verkar ha det trevligt i alla fall. Måste erkänna att jag saknar jobbresor emellanåt. Eller är det kanske mest den fria champagnen...?? ;-)

Ha skoj och jobba inte för mycket. Men det kanske inte är någon större risk där...? ;-)

kramkram