måndag 6 juli 2009

Lite bilder från Gaborone

Hær kommer lite bilder ifrån min tur till Gaborone førra veckan. Ska førsøka ta några fler spænnande bilder næsta gång!

Hær bodde jag, fina rum och bra service!

Chris som var min taxichauffør før det mesta tog med mig till Main mall. Dær handlade jag lite souvernier och han slog till på søtpotatis till hela familjen. Vi fick ett smakprov på en færdigkokta också, riktigt gott!

Ena dagen fick jag lite tid att gå till ett køpcentrum som låg i nærheten av hotellet. Och på vægen dit såg jag massor av getter och det visade sig att dom sprang runt lite øverallt. Det gjorde førøvrigt åsnorna också. Køpsentret var vældigt fint och kunde lika gærna ha varit hær hemma før den som nu skulle tvivla på det.

Redan førsta dagen træffade jag ju på några tyska tjejer till middag och søta Ilka bjød med mig på resturang tillsammans med hennes vænner. Vi åkte lite utanfør stan till en by som heter Gabane. Dær fann vi vram till Mountain Rest Bar, en riktigt lokal resturang dær man fick grilla maten sjælv. Oc bra blev det! Papa hette det som serverades till och var en slags grøt / potatismos. Inte lika smaskigt kanske. Men cidern var det inget fel på! Det ær Ilka (t.h) och hennes væninna Anja som ær på bilden.













Vi klættrade upp på en liten bergsknalle efter middagen och då fick vi utsikt ænda till Gaborone i solnedgången.

Det fanns som jag næmnt tidigare fina køpcenter i Gaborone. Och så fanns det "butiker" som den hær, dær dom uppenbarlignen sæljer herrklæder. Den hær låg vid ett jærnvægsspår bakom en mur, men kunder kom det dit iaf!

3 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Välkommen hem igen!
Verkar som du haft en bra tur. Vi får pratas mer på telefon så får du berätta mer om hur det var där.

Lustiga små butiker. Kul att se lite annat än vad man är van vid.

kram

Cosmopolitan sa...

Även om det var en kort trip så verkar det ha varit en bra trip. Skönt att va hemma ändå kanske?
Vi borde börja ta och fundera på vår trip nu. September närmar sig fortare än man tror... Och så kan du se på min blogg vad jag skaffat. :o)

Fröken Anki sa...

Här var det lugnt!
Dags att anta en utmaning hörru du. Titta in hos mig så får du detaljerna.

kram