tisdag 12 augusti 2008

Trondheimstur

Startade semestern med en tur upp till Trondheim och mina två goda väninnor där, I ogh I. Tog nattbussen upp, men jösses vad svårt folk har för att begripa att man kanske borde vara lite tystare på NATTbussen...

Fredag undersöktes shoppingmöjligheterna i Trondheim som faktiskt är ganska goda och på kvällen var vi på en jättetrevlig ny resturang, Ai Suma. Kan rekommenderas!

Lördag var det min födelsedag och vi gick tur i Bymarka och han precis tillbaka innan ett riktigt oväder bröd ut. Kvällen firades med god mat, gott vin och mycket skvaller.

På måndag var vi på Solsiden Spa och minsann är det inte skönt att bara unna sig lite lyx emellanåt! Friska och fina i ansiktet och på fötterna satte jag och väninnan jag bott hos på tåget hem till Oslo. På tåget fick man både filt, uppblåsbar kudde och en sån där mask att ha för ögonen. Och det till bara 199 kr! Det blev alltså 1-0 i matchen mellan NSB och Lavprisexpressen.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag har hört att man bara betalar halv skatt i Nordnorge, gäller det Trondheim oxå, eller måste man ännu högre upp?

Annars är planen att flytta till Oslo i december eller januari.=)

Momu sa...

Nej, du måste nog en aaaning længre upp, till Finnnmark. Møjligt att det gæller Nord-Troms också sa en kompis, men det gæller inte før Tromsø iaf. Så du måste åka ganska långt, så jag tycker Oslo verkar vara ett bra alternativ! :-)

Cosmopolitan sa...

Herregud! Jag kände inte ens igen I till vänster...

Visst är det tragiskt hur snabbt sommaren går och hur lite man hann med av det man skulle göra?! T.ex. har jag nog bara dammsugit 1 gång sen föräldrarna kom till nationaldagen. :o/ Men jag tror jag hann med ett och annat skoj som inte var planerat istället... :o)

Imorn far vi till Barcelona.