onsdag 7 maj 2008

Mina fina pelargoner

Køpte pelargoner inför förra sommaren och det fanns väl dom som trodde att de inte skulle klara sig särskilt länge. Det blir ju trots allt ganska varmt i våra södervända fönster. Men ihärdigt flyttande på dom under soliga dagar och gödsling lite emellanåt gjorde susen. Dom borde väl egentligen stått mörkt och svalt under vintern, men ett vinterkyligt köksfönster fungerade det också. Men Tore var en aning skeptisk när dom för ett par veckor sen såg ut så här:



Men nu är dom riktigt så fina (med tanke på förutsätningarna) och jättebra solskydd har dom fått av mamma också. Tack så mycket!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, nu fick jag verkligen sommarkänslor! =) Ska ta en dag & plantera & pyssla på min balkong snart, bilder kommer framöver.

Cosmopolitan sa...

Det där var inte dåligt, jag är imponerad. Själv har jag en vision om kryddväxter och tomater på balkongen, men jag måste nog resa klart först...